woensdag 28 oktober 2015

Gekookte gevulde paprika

Dit recept heb ik te danken aan mijn collega: Vero. Haar vader maakte dit vaak. 
Op het werk hebben we het zo vaak over eten. 9 van de 10 keer heb ik honger op het werk. Maar goed zo gebeurd het dus ook wel eens dat je iets meeneemt om te proeven. Vero nam dit dus mee. En het smaakt echt fantastisch! Ik had nog nooit gevulde paprika's op die je deed koken. Dus ik kreeg het recept ;).
Ik heb nu een eigen variant gemaakt op deze gevulde paprika's. 
Here we go:

Benodigdheden:
Rundergehakt
Pak rijst
1uit gesnipperd
Gehaktkruiden
2eieren
Italiaanse kruiden
Knoflook
Paprika's


Haal het kapje vd paprika's en verwijder de pitjes.
Mix alle overige ingrediënten door mekaar. Vul de paprika's hiermee. (Je kan de paprika's ook weglaten en ballen ervan maken)
Vul een grote hoge pan met water en breng aan de kook. Leg de paprika (of bal) op een lepel om hem zachtjes in het water te laten. Laat het voor 45minuten zachtjes doorkoken.
Het is lekker met aardappels. Maar ook om zo te eten. 
Ik zou zeggen: Смачного
 Eet smakelijk!

3 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me lekker! Het enige lastige lijkt me om de paprika van binnen schoon te maken zonder hem in stukjes te snijden.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe het altijd zo. Het kapje eraf snijden, en dan met een mesje de vliesjes losmaken door eens in het rond te snijden langs de binnenrand (snap je? moeilijk uit te leggen :p). Dan kan je met je hand al het binnenste gewoon in 1 keer eruit trekken. Nog eens schudden voor de laatste pitjes en klaar!

      Verwijderen
    2. Ik snij ook al tijd om het kapje heen rn trek het kapje eraf door aan de steel te trekken. Het meeste is er dan uit. Nog even schudden voor de lastste pitjes en klaar.

      Verwijderen