maandag 21 maart 2016

Crazy Cooking Challenge


Ow ik werd zo enthousiast toen Annemieke op haar blog een oproep deed om deel te nemen aan de Crazy Cooking Challenge.
Hier op haar blog: eenbeetjechef poste ze de uiteindelijke, waarschijnlijke deelnemende, kandidaten. En natuurlijk doe ik er ook graag aan mee.
Ik houd van koken dat is wel duidelijk. En een uitdaging zo nu en dan aangaan vind ik ook niet erg, dus vandaar dat ik mezelf hiervoor opgaf.

Wat is de bedoeling?
Ik krijg van Annemieke 3 niet bij mekaar horende ingrediënten.
Ik geef Annemieke er dus ook 3.
Dan voegen wij er nog 5 ingrediënten er aan bij om er dus hopelijk een smakelijk gerecht van te maken.
We konden het voor mekaar nog moeilijker maken door nog erbij te zeggen of het een voor-hoofd-nagerecht moest worden, maar dit hebben wij beide niet gedaan.

Mijn ingrediënten voor Annemieke
Cacao 
Kipfilet
Taugé
Haar gerecht lees je ->

Ingrediënten die ik kreeg
Pinda
Kiwi
Komkommer

En wat heb ik er van gemaakt?
Een soort van gado gado.
Lees gauw verder: Klik dan hier

Wat heb je nodig:

Voor de saus:
125 g ongezouten pinda`s
1 teen knoflook gepureerde
1 tl sambal oelek (ik gebruik wat meer hihi)
2 dl kokosmelk
1-2 el ketjap manis

Gado Gado:
Komkommer
Kiwi
Taugé
(maar je mag er meer groentes erdoorheen doen natuurlijk)

Maal de pinda`s fijn in de Keukenmachine. Fruit de knoflook in een pan bak daarna de sambal oelek er even in mee.
Voeg 2 1/2dl water toe en roer de gemalen pinda`s en kokosmelk erdoor.
Laat het zachtjes door pruttelen totdat er een dikkige saus ontstaat.
Kook de taugé beetgaar. Snij de komkommer en kiwi in stukjes.
Leg dit op een bord en giet de saus erover heen.

Dit is een lekker bijgerecht voor bij de rijst en dan afgeserveerd met emping en gefrituurde uitjes.

Normaal maak ik gado gado met nog wat trassi en natuurlijk nog veel meer groentes zoals sperziebonen, spitskool en wortel enne geen fruit haha.
Maar goed het leek me wel leuk om me Indische roots te volgen en hier wat mee te doen.
Ik heb door de saus wat extra sambal gedaan en dan door de kiwi valt dat pittige ook wel mee.
Dit deed mijn moeder altijd bij de nasi goreng door ananas stukjes erdoorheen te doen.

En dan nu de smaak:
Al met al niet slecht maar ik zou voor de volgende keer meer groentes eraan toevoegen. 





3 opmerkingen:

  1. Oeeh, wat ziet dit er heerlijk uit!! Krijg er gelijk zin :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zo'n challenge met verrassende ingrediënten. Leuke uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een grappige challenge. Je gerecht ziet er lekker uit vind ik.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen