zondag 6 maart 2016

Plannen




Hoe zorg je er nu toch voor dat je bewust kan omgaan met je eten? Hoe zorg je ervoor dat jij bikini/zwembroek ready bent.
Eigenlijk best eenvoudig: door simpelweg te gaan PLANNEN! 

Ik plan altijd alles. In myfitnesspal app schrijf ik op wat ik de gehele dag eet. Komt er iets bij dan vul ik dat er ook bij in. 
Maar omdat ik nu een strak schema volg om mijn abs te laten poppen voor de zomer wil ik gaan voor zo min mogelijk unhealthy stuff. 
Ik hou dus nu niet alleen via myfitnesspall app alles bij maar ook in mijn boek: my fitjournal. 
Mijn metingen en voor foto's doe ik erin zodat ik straks mijn progressie erin kan zien.
Door alles op te schrijven ben je veel bewuster met je voeding bezig en weet jij precies wat je binnen krijgt.
Door het te plannen en je voeding voor een gehele dag op te schrijven ben je minder geneigd om iets unhealthy te pakken. En natuurlijk voor een keer cheaten kan geen kwaad.

Verder de boodschappen plannen.
Ik schrijf alles op wat ik nodig heb en neem dat mee. Dus geen chocola of chips of andere snoepigheden.
Als je het niet in huis hebt kan je het ook niet eten.

Mealpreppen: ideaal voor als je gaat werken. Maak voor een aantal dagen je lunch klaar. Zorg dat er voldoende voedingsstoffen inzitten. Mijn fave: bimi in knoflook en falafel. 
Dit kan je ook met avondeten doen. Gewoon eten klaarmaken voor een aantal dagen en daarna even opwarmen.

Heb je een drukke week? Maak dan een goedgevulde maaltijdsoep met veel groentes. Deze kan je makkelijk 2dagen in de koelkast bewaren of je doet het in bakjes en vriest het in. Deze doen het vaak altijd goed vooral als je geen keukenprins/es bent ;).

Tegenwoordig zijn er voor drukke ochtenden ook ontbijtshakes. 
Vol met eiwitten en vezels, in een shakebeker, water erbij en shaken maar en het is klaar. 
Ben je niet zo van de shakes?
Maak dan een grote kan met een vezelrijke smoothie klaar.

Een gezonde cake bakken en iedere keer een plakje mee naar het werk of school nemen zorgt er ook voor dat je niks unhealthy gaat snacken. 

Verder zijn er een aantal bezorgservice die healthy meals bezorgen. Je hoeft ze alleen maar op te warmen. Alles is gericht op 1persoon en afgestemd met de juiste voedingswaardes. Zo heb je bijvoorbeeld doormeal van Hannah Vreugdenhil.

Dus plan alles goed en je komt de week wel door. 
Hetzelfde geld met sporten. 


Heb je moeite met plannen? Dan kan je hier je eigen Fitdagboek: My FitJournal bestellen. Hierop plan jij je workouts en voeding. En ben je veel meer bewust met wat je eet.








  

3 opmerkingen:

  1. De tip van een groente soep neem ik mee!
    Ik vind het altijd lastig om weer terug in het ritme te komen na een drukke periode of zoals laatst als ik zie geweest ben.
    Dan moet ik echt plannen om te plannen haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak zo vaak groentesoep klaar. Met heeeeeel veel groentes. Ideaal als je weinig tijd hebt.

      Als je ziek bent geweest moet je altijd even bijkomen. Plan ze ;)

      Verwijderen
  2. Ik houd ook van plannen. Maar bijhouden wat ik eet vind ik dan weer te veel werk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen