woensdag 4 november 2015

Jawbone up3 update


Ik zou jullie op de hoogte houden van mijn beleving van de activity tracker: Jawbone up3.

Ik heb hem nu een aantal weekjes en ik ben niet tevreden maar ook niet ontevreden erover. Ik zal jullie uitleggen waarom.
Voor het bedrag wat je ervoor betaald had ik er veel meer van verwacht. Maar ik wil er wel duidelijk erbij zeggen dit kan ook door mij komen...

Mijn hartslag en slaap regristreerd hij niet goed. Ik denk dat dit voornamelijk komt omdat de sensoren mijn pols niet altijd raken. Ookal staat hij op zijn strakst hij raakt het niet. 
Hij zit erg los en draait soms ook. 
Ik kan het ook niet helpen dat ik dunne polsjes heb.

Ik las op verschillende fora dat het bandje snel los liet. Daar heb ik dan verder geen last van. Ook draagt hij licht en comfortabel alleen jammer dat hij wel eens draait(merk ik overigens niks van)

Batterij zou 7dagen meegaan volgens Jawbone voordat je hem weer op moet laden. Nja 7dagen? Maak er maar 2of max 3dagen van. En dit terwijl ik hem niet zo vaak synchroniseer met de app.

Synchroniseren met de app myfitnesspal doet hij nou wel. Ik heb wat instellingen veranderd en nu geeft die app mijn stappen ook weer. In de jawbone app pakt hij ook de voeding die ik registreer via myfitnesspal. 
Jawbone geeft ook een cijfer of je gezond eet of niet en hoeveel calorieën je hebt gegeten en verbruikt aan de hand van de door jouw gelopen stappen. 
Zo zie ik precies wat ik kan eten om op gewicht te blijven.

Helaas werkt de app niet altijd even goed. Hij zegt vaak geen verbinding te hebben ookal heb ik volop bereik en werken al mijn andere apps wel.
Hierdoor slaat hij je stappen niet op of je avtiviteiten die je hebt gedaan.
Je kunt in de app wel erg gemakkelijk je activiteiten toevoegen. Erg handig dus.

Verder vind ik de Jawbone wel fijn te dragen en makkelijk te combineren. 
Of ik er weer voor zou kiezen? Ik denk het niet. Of de bandjes zouden strakker moeten kunnen zodat hij mij hartslag en slaap wel goed kan bij gaan houden.
Wat wel weer erg leuk is: je hoeft niet meer via de app of getik op je Jawbone de slaapstand activeren. Jawbone ziet zelf wanneer je in slaap valt en wakker word. Als hij mijn hartslag pakt dan klopt dit wel altijd. Is wel fijn zit je niet meer met dat getik te hannesen of eerst je telefoon pakken voordat je kan gaan slapen.

Misschien dat hij bij andere het wel goed doet. Bij mij helaas mwoi...



 

4 opmerkingen:

  1. He wat jammer dat hij niet helemaal werkt zoals je verwachtte. Het is en blijft technologie..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja is enorm balen. Denk voornamelijk ook dat dat komt vanwege de sensoren die mijn pols niet raken. Maar goed weet ik dat ook weer

      Verwijderen
  2. Dan doet mijn Fitbit HR Charge het gelukkig beter. Die meet wel goed en raakt ook altijd mijn pols. En ik heb ook heel smalle polsen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja volgend jaar maar eens kijken voor iets anders.
      Nu voorlopig doe ik het hiermee.

      Verwijderen