maandag 9 november 2015

Sukadelap met gorgonzolasaus

Een lekker en simpel gerecht zijn ze bij de makkelijke maaltijd van 24kitchen goed in.
Ook dit recept komt er vandaan, maarrrr....
Ik heb het wat aangepast. Wat dingen toegevoegd wat me lekker erbij leek. En tsja het smaakte erg goed ook. Andere kruiden ander soort vlees, gewoon een beetje experimenteren. 
Nieuwsgierig? Lees dan gauw verder....

Benodigdheden:
100gram gorgonzola
100ml kookroom
100ml witte wijn
1teentje geperst knoflook

200gram voorgekookte krieltjes
Theelepel rozemarijn
Peper/zout
Theelepel kokosolie

Bloemkoolroosjes
Brocoliroosjes

Verwarm de oven voor op 220graden.
Mix de kokosolie met de peper+zout en rozemarijn met de krieltjes. Doe dit in een ovenschaal en doe dit in de oven voor 30minuten.

Kook de bloemkool en brocoli tot ze beetgaar zijn (+/-15min).

Voor de saus:
Fruit de knoflook in een beetje olie. Voeg vervolgens de wijn eraan toe, laat dit warm worden. Snij de gorgonzola in stukjes en voeg dit samen met de kookroom eraan toe. Laat het op een laag vuurtje de gorgonzola smelten. Roer tussendoor goed.

Bak ondertussen de sukadelapjes. Ik heb er geen kruidend eraan toegevoegd. 
Ik heb de lapjes gebakken in roomboter.

Ik zou zeggen: eet u smakelijk!!!

1 opmerking: