zaterdag 23 januari 2016

De markt


Op de markt rondlopen voelt als er even tussenuit zijn. Die heerlijke verse geuren van kaas en groentes.
Vroeger ging ik in Roosendaal maandagochtend naar de markt voor loempia's. En dan had die mevrouw weer wat nieuws en mocht ik het gratis proeven. Pyjama's, rompers vaak voor spotprijzen. 
In Roosendaal is de markt ook vrij groot en een en al gezelligheid.

In ons dorpje nu is de markt op een zaterdagochtend, een stuk kleiner maar niet minder gezellig.
Vaak ben ik er te vinden bij de viskraam voor kibbeling en dan word er al geroepen door de visboer: "met extra veel kruiden toch!"
En als ik een loempia ga halen: "hete saus vool mevlouw."
Tsja een teken dat ik er best vaak kom.
Ook de dentasticks voor de honden zijn een stuk goedkoper. En mijn favoriet: de fruit/groente kraam!

Iedereen let op zijn centen. En fruit is gewoon duur in de supermarkt. Dus als het even kan dan sla ik voor een hele week in op de markt.
Nu heb ik bijvoorbeeld: 10mandarijnen, 8appels, bakje aardbeien, 4peren en 5kiwi's voor €10,-.
Probeer dat meer eens bij een supermarkt. 
Het scheelt gewoon enorm veel + het fruit is ook nog eens een stuk lekkerder en verser. 

Ga jij wel eens naar de markt?
En waar ga jij voor naar de markt?
 

 



2 opmerkingen:

  1. schoonmoeders....24 januari 2016 om 01:27

    Ook iedere zaterdag in ons dorp. Groenten, fruit en iedere week bloemen! 3 bossen naar eigen keuze voor 5 euro en gegarandeerd: ze staan er de hele week fraai bij. Af en toe een visje, soms een truitje, maar iedere pweek even snuffelplezier en als buit alles super vers. Zeker aan te bevelen, misschien tot op de markt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is de markt - zover ik weet - alleen op woensdag. Dan moet ik vaak helaas werken :( Dan maar richting 'theike gaan :P
    Lekker aardbeitjes! Zeker voor deze tijd van het jaar is €10 een spotprijsje.

    BeantwoordenVerwijderen