woensdag 17 juni 2015

Interview met Thea van Bampraat

Een inspirerende blog, een mooie blog een blog met veel informatie. Een blog voor moeders (to be) die bewust alleenstaand moeder willen worden of zijn. 
Ik sprak met Thea van deze mooie blog: bampraat .



Wie is Thea van Galen?
Een vrolijke, spontane vrouw van 32. Happy single en creatief. En werkzaam in de gastouderopvang.



Wat is de voornaamste reden dat je koos voor alleenstaand moederschap?
Mijn kinderwens is heel sterk, ik denk ook deels door mijn werk. En ik zag om me heen veel vrouwen die moeite hadden met zwanger worden. Ik wilde daardoor niet meer wachten. Want misschien wacht ik wel te lang. Ook wilde ik altijd al jong moeder worden.

Hoe staat je omgeving daar tegenover?
Ik word door iedereen gesteund. Iedereen is enthousiast. Maar voor dierbaren is het soms ook moeilijk. Ik ga niet voor het standaard plaatje man-vrouw-kind. En daardoor hebben ze ook wat zorgen. En dat is logisch, het is geen klein iets.

Wat is de reden dat je erover bent gaan bloggen?
Ik wilde mijn verhaal vertellen, en ik wilde meer aandacht voor de (bewust) alleenstaande moeders. En ook voor hun kinderen, met name de donorkinderen.

Hoe ervaar je die weg ernaartoe om moeder te worden?
Pittiger en zwaarder dan ik dacht. Ik had wel verwacht dat het spanningen met zich mee zou nemen. Maar dat mijn lichaam zo raar zou doen, dat had ik niet verwacht.
Ik krijg ineens onderzoeken voor bloedingen die ik niet hoor te hebben, je leven staat echt even op zijn kop. En je hele maand draait om die ene poging, die ene inseminatie. En als die dan niet gelukt is. Dan draait de maand alweer om de volgende.


Je inspireert en informeert veel mensen met je blog, wat zou je nog meer willen bereiken met je blog?
Ik zou graag nog meer verhalen willen delen, van (bewust) alleenstaande moeders en van de donorkinderen. En vrouwen die twijfelen, helpen een keuze te maken. En meer bekendheid hiervoor. Er rust nog een soort taboe op.

Hoe combineer jij het bloggen met je werk en prive leven?
Niet J. Bampraat komt echt in mijn prive leven. Ik moet gewoon fulltime werken om mezelf te onderhouden. Soms komt er wel inspiratie op, of helpen de kinderen op mijn werk met mijn blogs. Zo heeft een van mijn gastouderkindjes, een aantal foto’s voor me gemaakt.
Dus meestal zit ik in de avonden en op mijn vrije (van werk) dagen te werken aan Bampraat. Ik zou er graag meer tijd voor hebben!

Welke blogpost is het meest gelezen?
Ik moest het even opzoeken. De meest gelezen blog is het interview dat ik deed met Natascha een BAM van 2 kinderen en zwanger van nummer 3! (link: http://www.bampraat.nl/verhaal-natascha-bam/  )
En als het komt op eigen blogs: mijn donor kiezen (link: http://www.bampraat.nl/mijn-donor-kiezen/  )

Naar welk moment kijk je het meest uit?
Tja dat is een inkoppertje: het vasthouden van mijn eigen kindje direct na de bevalling. Ik hoop heel snel!

Heb jij nog tips voor andere moeders to be die alleenstaand zwangerschap overwegen?

Denk er goed over na, praat er over met de mensen om je heen. En bereid je goed voor. Denk aan financiĆ«n, werk, huis, en steun om je heen. En overweeg je aan te melden bij de Vereniging voor BAM’ers: bam-mam.nl Het heeft mij goed geholpen!
Het is zwaar, onderschat het niet. Maar van wat ik hoor en zie de moeite waard.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten